Postanowienia noworoczne. Zadbaj o siebie!

0

Nadszedł ten okres nowego roku, w których do głosu dochodzą postanowienia noworoczne. To może być trochę banalne, bo niemal wszyscy robią jakieś postanowienia, ale w sumie czemu nie?! Oczywiście najczęściej dotyczą one zmiany wyglądu/sylwetki.

Postanowienia noworoczne

Badania pokazują, że tylko 8% ludzi osiąga cel, który stawiają sobie z początkiem nowego roku. Dlaczego? Ponieważ prawdziwe cele, te które mają dla nas ogromne znaczenie i są ważne, są bardzo trudne do osiągnięcia. Nikt nigdy nie powiedział, że utrata tkanki tłuszczowej to łatwizna, tak jak nikt nigdy nie powiedział, że zbudowanie pięknie wyrzeźbionej sylwetki to prosty do osiągnięcia cel. Może twój plan to po prostu prowadzić zdrowszy tryb życia. Niezależnie od celu, problemem jest to, że przez lata nabyłeś złe nawyki, ale zawsze jest czas by je naprawić.

Najważniejsze jest określenie celu, który chcesz osiągnąć oraz strategii działania, która ma cię do tego celu doprowadzić, zwłaszcza jeśli jest to zmiana sylwetki. Ale po kolei.

Wybierz jeden, konkretny cel

Przełom roku zwykle niesie ze sobą chęć przygotowania listy postanowień. Nie bądź chciwy, ponieważ więcej niż jeden cel spowoduje, że twoja uwaga będzie koncentrowała się na nich wszystkich, a nie w tym rzecz. Wybierz jeden, który naprawdę chcesz osiągnąć. Jeśli twoim celem jest utrata tkanki tłuszczowej, skup się wyłącznie na tym. Jeśli twoim celem jest przyrost masy ciała, skoncentruj się na tym. Skup się na jednym celu.

sport fitness

Niech twój cel będzie widoczny

Napisz na kartce jaki jest twój cel i włóż ją do portfela. Na laptopie, lodówce czy lustrze w łazience przypnij zdjęcie swojej sylwetki. Będzie przypominało ci za każdym razem jaki jest twój cel. Pomoże także w śledzeniu postępów w utracie wagi czy budowy mięśni.

Podziel cel główny na cele cząstkowe

Sprowadź swój główny cel do małych, osiągalnych celów krótkoterminowych. Chodzi o to, by były one łatwiej i szybciej osiągalne. Jeśli chcesz stracić trochę na wadze, zamień jeden “zły” pokarm w swojej diecie na jakiś “dobry i zdrowy” lub ustal jaki spadek wagi tygodniowo chcesz osiągnąć. Jeśli chcesz zbudować muskulaturę ustal z trenerem, o ile będzie się zmieniał co tydzień ciężar hantli, którymi będziesz pracował nad sylwetką. A jeśli chcesz poprawić swoje zdrowie i kondycję, możesz co tydzień zwiększać czas trwania twoich sesji cardio np. 10 minut dłużej co tydzień.

Bez wymówek

Niech twoje postanowienia noworoczne przenikną do twojego życia, staną się nawykiem. Pamiętaj też, że im większe zmiany w twoim życiu, tym mniej chętnie będziesz chciał kontynuować pracę nad ich osiągnięciem, ale się nie poddawaj.

I jeszcze jedno. Nikt z nas nie jest doskonały. Każdemu zdarzają się potknięcia. Ważne, żeby się podnieść, otrząsnąć i kontynuować podróż ku wymarzonemu celowi. Powodzenia!

źródło: Menswear Style