Jak być fit latem? Nie spoczywaj na laurach – poradnik

0

Lato! Znowu możemy cieszyć się słoneczną pogodą, przesiadywać ze znajomymi na świeżym powietrzu, jeździć rowerem. Nie trzeba też zakładać na siebie kolejnych warstw ubrań, by ochronić się przed chłodem, co oznacza, że można już się chwalić na plaży wypracowanym na siłowni ciałem. Pamiętaj tylko, że nad wyglądem należy pracować regularnie, by efekty były dłuższe niż dwa letnie miesiące. Jak być fit latem? Podpowiadamy poniżej.

Jak być fit latem?

Utrzymanie diety i regularności w treningach latem wydaje się być trudne. Za dużo pokus. Jeśli jednak będziesz się trzymał swoich dotychczasowych nawyków żywieniowych i mądrze do tego podejdziesz, na pewno będziesz zadowolony nawet w okresie wakacyjnym.

RUSZAJ SIĘ

Wyjechałeś na urlop? Świetnie. Martwisz się, że masz za mało czasu na trening? Nie przejmuj się. Ważne jest, abyś poruszał się jak najwięcej. Jeśli nie przepadasz za hotelowymi siłowniami, możesz spędzić czas na powietrzu, spacerując, uprawiając sporty wodne lub odkrywając nowe miejsca. Nie bądź leniwy i wejdź po schodach, zamiast jechać windą. Wieczorem wybierz się na imprezę do lokalnego klubu i tańcz. Przez godzinę spalisz około 450 kalorii.

summer picknic parkKRÓTSZE TRENINGI

Latem zwykle twoje dni są bardziej wypełnione różnymi aktywnościami np. wyjście ze znajomymi do baru, więc możesz być bardziej skłonny do ominięcia treningu. Staraj się tego nie robić albo wybierz mini-treningi jako substytut. Zasadniczo, jeśli zrobisz trzy 10-minutowe treningi w ciągu dnia, wyniki nie będą się różnić od wykonania pojedynczego 30-minutowego treningu. Jeśli nie możesz poświęcić dużo czasu na długą sesję treningową, wykonaj krótsze treningi trzy razy na dobę.

PIJ WODĘ

Wiele osób nie dostarcza organizmowi wystarczającej ilości wody. Preferują picie kawy, co może odwodnić organizm, ponieważ jedną z właściwości kofeiny jest to, że jest moczopędna. Jeśli więc nagle masz ochotę się napić, wybierz wodę, która również zahamuje ochotę na przekąski między posiłkami i będziesz mógł zaczekać na właściwy czas, aby zjeść.

TRZYMAJ SIĘ DIETY

Niestety lato to czas wielu pokus. Lemoniada, lody, gofry i inne. Jeśli nie potrafisz się pozbyć nawyku podjadania między posiłkami, to przynajmniej wybierz zdrowe przekąski. Marchewki, jabłko – noś je w plecaku w plastikowych torebkach, o ile oczywiście wpisują się w twoje dietetyczne zalecenia. Jeśli przyjmujesz jakieś suplementy np. białko, weź je ze sobą.

gym fitnessŚWIĘTUJ SWOJE SUKCESY

Pozytywne wzmocnienie działa na większość ludzi, więc jeśli należysz do takiej grupy, upewnij się, że wynagradzasz się nawet w najmniejszym stopniu za to, że trzymasz się swojego programu fitness i się nie poddajesz. To nie musi być nic kosztownego ani ogromnego. Wybierz coś, co sprawia ci przyjemność. Bardzo ważne jest również to, aby nie złościć się na siebie w przypadku, gdy nie trzymasz się ściśle założonego planu. Wszyscy popełniamy błędy. Najgorszy scenariusz jest taki, że czujesz się tak źle, że zdecydowałeś się nie troszczyć o siebie zupełnie. Po prostu zaakceptuj fakt, że zjadłeś więcej niż powinieneś lub że pominąłeś ćwiczenia i upewnij się, że nie zrobisz tego następnym razem.

Mamy nadzieję, że tych kilka rad sprawi, że nie będziesz się martwił o to, jak być fit latem. Pamiętaj, że lato to czas relaksu, ale ważne jest, aby nie zaniedbywać swojej diety czy treningów. Baw się dobrze na wakacjach, korzystaj z pięknej pogody i atrakcji, które na ciebie czekają, ale rozsądnie podchodź do tego co jesz i nie zapominaj o trzech mini-treningach dziennie, zwłaszcza jeśli nie masz czasu na jeden długi. Bądź realistą i nie bój się, jeśli popełnisz błąd.

Źródło Menswear Style